info@teniaroulia.edu.gr
+30 210 26 37 860

Ομιλία με θέμα τους κινδύνους του διαδυκτίου

Στα πλαίσια της Σχολής Γονέων που λειτουργείε δώ και χρόνια, οργανώσαμε με επιτυχία την ομιλία "Ασφαλής Πλοήγηση στο Διαδύκτιο: η άγνοια βλάπτει σοβαρά την οικογένια" που παρουσίασε η κυρία Στέλλα Φλωρά-εκπαιδευτικός
Τα κύρια σημεία της ομιλίας ήταν :

Περισσότερα...

Εύκολες οι ξένες γλώσσες για τα μικρά παιδιά

3Η πρώιμη παιδική ηλικία είναι η περίοδος που οι γλωσσικές δεξιότητες αναπτύσσονται γρήγορα, γεγονός που εξηγεί γιατί τα μικρά παιδιά μαθαίνουν ευκολότερα ξένες γλώσσες.

Οι επιστήμονες από το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ αποδίδουν αυτή την ικανότητα στην πλαστικότητα που διαθέτει ο εγκέφαλος στις ηλικίες από 2 έως 4 ετών. Για τις ανάγκες της έρευνας, οι επιστήμονες μελέτησαν 108 παιδιά ηλικίας 1 έως 6 ετών με φυσιολογική ανάπτυξη εγκεφάλου. Χρησιμοποιώντας ειδικούς σαρωτές διαπίστωσαν ότι η μυελίνη, μεμβράνη από λιπώδη ιστό που περιτυλίγει τον άξονα κάθε νεύρου και η οποία αποτελεί βασικό στοιχείο της δομής του νευρικού συστήματος, αρχίζει να σταθεροποιείται από την ηλικία των 4 ετών, γεγονός που υποδηλώνει ότι ο εγκέφαλος διαθέτει μεγαλύτερη πλαστικότητα στα πρώτα χρόνια της ζωής μας.

Περισσότερα...

Γιατί πρέπει το παιδί σας να μάθει μια ξένη γλώσσα

Η γλώσσα βρίσκεται στο κέντρο της ανθρώπινης ύπαρξης. Η χρήση της μητρικής μας γλώσσας μας επιτρέπει να εκφράσουμε τις αντιλήψεις και τα πιστεύω μας για τον εαυτό μας, τους δικούς μας ανθρώπους, την κοινότητα και το έθνος στο οποίο ανήκουμε. Η ικανότητα να επικοινωνούμε σε μια δεύτερη γλώσσα μάς επιτρέπει να κατανοήσουμε άλλους λαούς και διαφορετικές κοινότητες. Η μελέτη ξένων γλωσσών προετοιμάζει τους νέους του σήμερα για τις προκλήσεις του αύριο με την ανάπτυξη βασικών δεξιοτήτων επικοινωνίας, αναπτύσσοντας διαπολιτισμική επικοινωνία και προετοιμάζοντας τη σημερινή νεολαία για τη συμβίωσή της με άλλους νέους στην παγκοσμιοποιημένη αγορά εργασίας.

Περισσότερα...

Ποια είναι η κατάλληλη ηλικία για να ξεκινήσει το παιδί μια ξένη γλώσσα;

Σε μια κοινωνία σαν κι αυτή που ζούμε, πολύγλωσση και πολυπολιτισμική, οι ξένες γλώσσες έχουν γίνει απαραίτητο μέσο επιβίωσης για το σύγχρονο άνθρωπο. Σε ποια ηλικία, όμως, πρέπει τα παιδιά να αρχίζουν την εκμάθησή τους; Με ποιον τρόπο και πώς μπορούν να βοηθήσουν οι γονείς;

Οι σημερινοί μαθητές θα ζήσουν σε μια κοινωνία όπου θα επικρατεί κινητικότητα εργαζομένων και επιστημόνων. Η κοινωνία αυτή θα έχει διεθνή χαρακτήρα, είναι ήδη διαφορετική από αυτή που βιώσαμε εμείς, και μέσα σε αυτό τον κόσμο η καλή γνώση τουλάχιστον μίας ξένης γλώσσας θα είναι πλέον όρος επιβίωσης. Για το λόγο αυτόν, η χρησιμότητά τους κρίνεται απαραίτητη σε όλο και μικρότερες ηλικίες

Περισσότερα...

Τα παιδιά με δυσλεξία μπορούν να μάθουν ξένες γλώσσες;

Το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να έχουμε στο νου είναι ότι σε καμία περίπτωση δεν πιέζουμε ένα παιδί να ξεκινήσει να μαθαίνει μια ξένη γλώσσα – πόσο μάλλον κάποιο που έχει ειδικές μαθησιακές ανάγκες, όπως δυσλεξία – από έναν εκπαιδευτικό χωρίς την ανάλογη εξειδίκευση. Η πίεση που συχνά δέχονται αυτά τα παιδιά από γονείς και δασκάλους μπορεί να τους δημιουργήσει πρόσθετα ψυχολογικά προβλήματα, όπως χαμηλή αυτοπεποίθηση, αυξημένο φόβο αποτυχίας κλπ. Αυτό δεν σημαίνει ότι ένα παιδί με δυσλεξία θα στερηθεί τη γνώση μιας ξένης γλώσσας.

Περισσότερα...

Δεύτερη ξένη γλώσσα;

Πάντα οι γονείς έχουν το άγχος για το «κάτι παραπάνω». Έτσι, αναρωτιούνται πότε θα μπορούσε το παιδί τους να μάθει και μια δεύτερη ξένη γλώσσα. Συνήθως, η ένταξη μιας δεύτερης ξένης γλώσσας γίνεται στην Ε΄ Δημοτικού, υπό την προϋπόθεση ότι το παιδί έχει εκφράσει την επιθυμία του να μάθει και μια δεύτερη γλώσσα και έχει αποφασίσει μόνο του ποια θα είναι. Εσείς μπορείτε να το συμβουλέψετε, αλλά όχι να επιβάλετε την άποψή σας.

Στρατηγικές εκμάθησης του λεξιλογίου στα γλωσσικά μαθήματα

Είναι γενικά αποδεκτό ότι οι μαθητές διδάσκονται το λεξιλόγιο στα γλωσσικά μαθήματα πιο αποτελεσματικά, όταν συμμετέχουν άμεσα και ενεργά στην αποκωδικοποίηση του νοήματος παρά όταν απομνημονεύουν- με στείρες μεθόδους -ορισμούς ή συνώνυμα. Οι Τεχνικές που ενισχύουν την έκφραση των προσωπικών οπτικών των μαθητών και η δημιουργία αλληλεπιδράσεων που σταδιακά διευκρίζει τις λέξεις προς εκμάθηση αποτελούν τρόπους άσκησης της άμεσης διδασκαλίας. Οι δάσκαλοι μπορούν να χρησιμοποιήσουν, επίσης, τις προσωπικές εμπειρίες των μαθητών για να αναπτύξουν τις λεξιλογικές τους δεξιότητες.

Περισσότερα...

Διακρίσεις

Ακολουθήστε μας στο Facebook

proficiency

placement test

Xρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με την χρήση των cookies. Περισσότερα...